آرشیو خرداد ماه 1400

توليد كننده انواع نرم افزارهاي مالي و حسابداري

با اين 8 ويژگي مدير مالي موفقي باشيد!

۱۶ بازديد

مدير مالي، فردي است كه مسئوليت سلامت مالي يك سازمان و يا شركت بر عهده اوست. از طرف ديگر، چنين فردي در رشد يك ارگان، نقش قابل توجهي دارد. همگام شدن با پيشرفت‌هاي تكنولوژيك و هم‌چنين نظارت كامل بر امور مالي يك شركت از جمله وظايف وي به شمار مي‌رود. اگر اين فرد بتواند وظايف خود را به نحو بهتر و شايسته‌تر به انجام برساند باعث پيشرفت در يك سازمان خواهد شد. استفاده از نرم افزار حسابداري هوشمند نوين مي‌تواند به مديران مالي كمك كند تا بتوانند مجموعه اين وظايف خود را به خوبي انجام دهند و گزارش‌هاي مربوط به مسائل مالي و فعاليت‌هاي سرمايه گذاري را تهيه نمايند و در راستاي اهداف مالي بلند مدت سازمان، استراتژي و برنامه مناسب، پيشنهاد دهند.

مديران مالي مي‌توانند به هيات مديره يك شركت كمك كنند تا آن‌ها بتوانند تصميماتي را اتخاذ كنند كه در سازمان و رشد و پيشرفت آن اثر گذار است. اين افراد هم‌چنين لازم است به افراد تحت امر خود نيز كمك كنند تا بتوانند به راحتي از پس پيچ و خم‌هاي مديريت مالي شركت برآيند و بتوانند گزارش‌هاي پيچيده را حل و فصل نمايند. بهترين نرم افزار حسابداري در چنين شرايطي مي‌تواند به كمك اين افراد برآيد تا از اين طريق اندكي از بار مسئوليت‌هاي آن‌ها كاهش پيدا كند. اين نرم افزار به نحوي طراحي شده كه مي‌تواند روند كار را براي اين دسته از مديران، تسهيل گرداند؛ چرا كه در حقيقت مهم‌ترين كار مديران مالي اين است كه با تكنولوژي و فناوري، همگام شوند تا بتوانند زمان ارائه گزارش‌هاي مالي را كوتاه‌تر گردانند.

مديريت مالي چيست

مديريت مالي چيست؟ (تعريف مديريت مالي به زبان ساده)

مديريت مالي عبارت است از: به كار گيري قواعد و مفاهيم اقتصادي؛ تا از اين طريق بتوان به تصميم گيري پرداخت و مسائل را حل و برطرف كرد. در حقيقت و به زبان ساده مي‌توان گفت اين عبارت، به معناي مديريت اقتصاد كاربردي است. در گذشته مديريت مالي هر كسب و كار توسط حسابداران و به صورت دستي با چك كردن و ثبت‌كردن دفاتر حسابداري انجام مي‌شد اما امروزه و با پيشرفت دانش و تكنولوژي تقريبا مي‌توان گفت كه هيچ شركت يا سازماني بدون استفاده از سيستم حسابداري، داده‌هاي مالي خود را پيش نمي‌برد. در زمان حال نيز استفاده از نرم افزار حسابداري تحت وب رواج يافته و كار حسابداران و مديران مالي را آسان كرده است. حسابداري انلاين كمك مي‌كند تا به سادگي در هر مكان و زمان بتوانيد به مديريت مالي كسب و كارتان بپردازيد.

مدير مالي كيست؟

در حال حاضر، مديريت مالي به عنوان سمتي ارزشمند در سازمان‌ها پذيرفته شده است. مدير مالي در اين شركت‌ها كسي است كه مسئوليت مديريت، برنامه‌ريزي، كنترل و سازماندهي تمامي امور مالي را بر عهده دارد. چنين فردي براي انجام اين امور بايد داراي تخصص و تجربه كافي باشد. تمامي تصميم‌گيري‌هاي مرتبط با سرمايه‌گذاري بر روي دارايي‌هاي ثابت و جاري، با نظارت چنين فردي انجام مي‌شود و در حقيقت، كيفيت انجام اين امور، در افزايش و يا كاهش يافتن منابع بسيار اثر‌گذار است.

وظايف مديران مالي در سازمان‌ها

از جمله مهم‌ترين وظايف مديران مالي در سازمان‌ها، برآورد هزينه و سرمايه است. چراكه كسب و كار اين افراد، به طور مستقيم با مقوله سرمايه و افزايش آن، در ارتباط است. اين افراد در سازمان‌ها وظيفه دارند تا موجبات افزايش درآمد را فراهم نمايند و از طرف ديگر بسياري از هزينه‌هاي جاري را بر اساس سرمايه كنوني، برآورد كنند. لازم است تا اين افراد در تصميم‌گيري‌هاي مالي خود براي شركت مورد نظر، وضعيت فعلي كسب و كار را در نظر بگيرند و سپس سعي نمايند تا بر پايه مهم‌ترين نيازها و براي رفع آن‌ها هزينه كنند. توانمندي مديران مالي يك سازمان براي بهينه‌سازي امور مالي نيز بسيار حائز اهميت است. چنين افرادي هم‌چنين وظيفه دارند تا با انجام بررسي‌ها و تحليل‌هاي لازم، ساختار سرمايه را مشخص كنند. تعيين منابع مالي نيز از ديگر وظايف مديران مالي است.

اهداف مديريت مالي

به طور كلي، هدف از مديريت مالي در يك سازمان، بقاي آن ارگان است. جلوگيري از بروز مشكلات مالي و ورشكستگي يك سازمان نيز از هدف‌هايي است كه مديريت مالي براي دستيابي به آن شكل گرفته است. پيشي گرفتن از رقباي كاري، به حداكثر رساندن ميزان فروش، افزايش سهم بازار، به حداقل رساندن هزينه‌ها و به حداكثر رساندن سود و هم‌چنين افزايش دادن رشد پيوسته يك سازمان، از اهداف ايجاد اين شغل در شركت‌هاي مختلف به شمار مي‌رود.

چگونه يك مدير مالي موفق باشيم

چگونه يك مدير مالي موفق باشيم؟

براي اينكه بتوانيد در شغل خود، يعني در مديريت مالي يك سازمان، به عنوان يك فرد موفق ظاهر شويد لازم است چند ويژگي اساسي داشته باشيد. در ادامه به بيان 8 ويژگي لازم براي اين موفقيت در اين كسب و كار خواهيم پرداخت.

1- داشتن علم و تحصيلات مرتبط

مديران مالي شركت‌ها، بايد بر فرآيندهاي دقيق مالي و استانداردهاي حسابداري، تسلط كافي داشته باشند. از اين رو داشتن تحصيلات آكادميك در اين حوزه، ضروري است.

2- تجربه و مهارت حسابداري

علاوه بر تحصيلات تئوريك، چنين افرادي بايد به ميزان كافي، تجربه داشته باشند تا بتوانند بحران‌هاي ايجاد شده را حل كنند. در غير اين صورت، شركت به ورشكستگي خواهد افتاد.

3-علم آموزي هميشگي

در علم حسابداري و مديريت مالي، استراتژي‌ها به طور دائم در حال تغييرند. بنابراين مديران مالي موفق، كساني هستند كه با ظهور هر استراتژي، آن را مي‌آموزند و در محيط كار از آن استفاده مي‌كنند.

4- در نظر گرفتن اهداف كوتاه مدت و بلند مدت

در نظر گرفتن اين اهداف، به مديران مالي كمك مي‌كند تا بتوانند آينده را پيش بيني كنند و براي آن برنامه‌ريزي نمايند.

5- روابط عمومي بالا

مديران موفق، هميشه خوش برخوردند و با اخلاق خوب به ديگران انگيزه فعاليت مي‌دهند و با ديگر شركت‌ها و مديران مالي نيز تعامل خوبي برقرار مي‌كنند.

6- دقيق بودن

اين ويژگي از مشخصاتي است كه كمك مي‌كند تا مديران مالي بتوانند جزئيات را به طور دقيق در نظر بگيرند. چراكه اين كار با اعداد و ارقام دقيق سر وكار دارد.

7- همگام با دانش روز

مديران مالي موفق، افرادي هستند كه از فناوري‌هاي نوين از جمله انواع نرم افزارهاي مالي بهره مي‌برند تا كار خود را دقيق‌تر و با سهولت بيشتري انجام دهند.

8- مدير و مدبر بودن، آينده نگري و مهارت حل مساله

دارا بودن اين ويژگي‌ها كمك مي‌كند تا مدير بتواند با مشكلات رو به رو شود و قادر باشد به موقع، بحران‌هاي پيش آمده در محيط كار را حل و فصل نمايد و با آينده‌نگري دقيق، از پيشرفت بيشتر آن‌ها جلوگيري كند.

 

سخن آخر
همان‌طور كه گفته شد مديريت مالي يك سازمان، كاري دشوار است و نيازمند تخصص و مهارت كافي است. از طرف ديگر ميزان وظايفي كه بر عهده اين بخش است بسيار زياد و طاقت فرسا است. بنابراين مديران مالي، براي اينكه موفقيت بيشتري را كسب نمايند مي‌توانند از فناوري‌هاي نو استفاده كنند تا از اين طريق، اندكي از بار مسئوليت‌هاي خود را كاهش دهند. به كارگيري بهترين نرم افزارهاي حسابداري هوشمند نوين مي‌تواند به اين افراد كمك كند تا در كسب وكار خود موفق باشند.

منبع

https://www.hnovin.com/successful-financial-manager-features/

گزارشات مالي در حسابداري

۱۷ بازديد

گزارشات مالي، يكي از اسناد بسيار مهم شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي به شمار مي‌رود. اين اسناد نشان مي‌دهند كه وضعيت سلامت آن شركت در طي يك بازه زماني خاص، چگونه است. فراهم نمودن گزارش‌هاي مالي، در زمينه تصميم گيري در مورد آينده يك شركت و يا بنگاه اقتصادي، اهميت بسيار زيادي دارد. اين اسناد مي‌توانند اطلاعات بسياري را در زمينه سودآوري يك سازمان و ثبات مالي آن در اختيار صاحبان كسب و كارها و مراجع قانوني قرار دهند.

اين اسناد در دفاتر قانوني ثبت مي‌شوند. بنابراين بايد با دقت جمع آوري گردند. در حال حاضر براي دقت بيشتر در انجام اين امور، گزارش‌هاي مالي به وسيله نرم افزارهايي تهيه و تدوين مي‌شوند. نرم افزار حسابداري هوشمند نوين به نحوي طراحي شده كه مي‌تواند جزئيات و اطلاعات دقيق مالي را به زباني قابل فهم و كاربردي براي صاحبان كسب و كارها فراهم نمايد و آن‌ها را به صورت كلي و يا بخش بخش در اختيار اين دسته از مديران قرار دهد.

گزارش مالي چيست؟

به طور كلي مي‌توان گفت صورت‌ها و يا گزارش‌هاي مالي، از جمله اسنادي به شمار مي‌روند كه مي‌توانند اطلاعات و جزئيات مالي مربوط به يك شركت را در يك زمان مشخص ارائه دهند. از جمله اين اطلاعات مي‌توان دارايي‌هاي يك واحد تجاري، بدهي‌هاي آن شركت، حقوق صاحبان سهام، درآمدها و هزينه‌هاي آن، جريان وجوه نقد و … را نام برد. لازم است بدانيد كه بررسي تمامي اين موارد در بيشتر مواقع با حسابرسي‌هاي سالانه انجام مي‌گيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد به مقاله «گزارش فصلي چيست؟» مراجعه نماييد.

انواع گزارشات مالي

انواع گزارشات مالي

  • ترازنامه

در ترازنامه كه بيلان كار نيز نام گرفته است، وضعيت دارايي‌ها، بدهي‌ها، حقوق سهامداران و … ذكر شده است.
ترازنامه، ميزان دقيق دارايي يك مجموعه را نشان مي‌دهد و بدهي‌هاي آن را مشخص مي‌كند.

  • صورت سود و زيان
    صورت سود و زيان گزارش‌هاي مالي، نشان مي‌دهد كه سهام يك شركت به چه ميزاني ارزشمند است. در حقيقت هر چه سوددهي يك شركت بيشتر باشد خريداران بيشتري براي سرمايه‌گذاري ترغيب خواهند شد. ميزان فروش شركت، هزينه‌هاي جاري، دارايي‌ها و … در اين صورت‌حساب درج مي‌گردند.
  • صورت جريان وجوه نقد
    اين عامل نشان‌دهنده گردش نقدينگي يك شركت در مدت زمان يك ساله است و مصارف مختلف وجوه نقد در يك سازمان و منابع مصرف آن‌ها را نشان مي‌دهد.
  • گزارشات تنخواه
    در اين گزارش‌ها تمامي مخارج و هزينه‌هاي جزئي يك شركت كه در قالب وجه نقد، كارت بانكي، چك و… در اختيار تنخواه‎ گردان قرار گرفته است نشان داده مي‌شود.
  • بهاي تمام شده
    اين دسته از گزارش‌هاي مالي، بهاي تمام شده توليدات، به ويژه در واحدهاي صنعتي را مورد محاسبه قرار مي‌دهند تا از اين طريق، مديران بتوانند كنترل خود را بر روي هزينه‌هاي مواد، دستمزد و… اعمال نمايند.
  • موجودي انبارها
    از طريق اين گزارش، صاحبان كسب و كار مي‌توانند موجودي كالاهاي خود را در انبارهاي مختلف و شعب متعدد مورد بررسي قرار دهند. گزارشات انبار در مشاغل قروشگاهي، توليدي‌ها و كسب و كارهايي كه نياز به انبار دارند بسيار مفيد و البته ضروري است. اين قابليت در نرم افزار حسابداري فروشگاهي، توليدي و ديگر سيستم‌هاي حسابداري ما، به سادگي در دسترس كاربران قرار دارد.
  • گزارشات مالي انبار
    از طريق اين گزارش، ميزان ورودي كالا، ميزان سفارش، حداقل و حداكثر موجودي كالا، اطلاع از ارزش تعدادي و يا ريالي كالاهاي وارده و صادره و … به صورت لحظه‌اي ثبت مي‌شود و در دسترس كارفرمايان قرار مي‌گيرد. نرم افزار حسابداري انبار هوشمند نوين نيز به صورت تخصصي به منظور ارائه اين گزارشات به صورت دقيق، اصولي و طراحي و ارائه شده است.
  • گزارشات مالي مديريتي
    اين دسته از گزارش‌ها شامل مواردي از قبيل گزارشات ترازنامه، آمار فروش، گزارشات مقايسه سالانه هزينه‌ها و درآمدها و… هستند كه جهت تصميم‌گيري‌هاي مديريتي قابل استفاده اند.
  • گزارشات مالياتي
    اين دسته از اسناد، شامل اظهارنامه ماليات عملكرد به صورت ساليانه، اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده به صورت فصلي، خلاصه ليست حقوق و دستمزد به صورت ماهانه و … هستند.
گزارشات مالي در حسابداري
سيستم حسابداري ارائه دهنده گزارشات مالي

– نشان دادن وضعيت سهام يك شركت

گزارش‌هاي مالي به سهامداران يك شركت نشان مي‌دهند كه شركت مورد نظر از نظر وضعيت سود و زيان در چه شرايطي به سر مي‌برد. اين عامل در تصميم گيري‌هاي آتي سهامدارن در مورد آن سازمان اثر گذار است.

– سهولت در حسابرسي قانوني

تمامي شركت‌ها بايد ماليات خود را به صورت ساليانه به دولت تحويل دهند. بنابراين تهيه گزارش‌هاي مالي براي پاسخگويي به نهادهاي قانوني ضرورت دارد تا از اين طريق وضعيت مالياتي آن شركت مورد بررسي قرار بگيرد.

– ارائه چشم انداز مناسب براي تصميم گيري

گزارش‌هاي مالي، جريان نقدينگي در يك شركت و ميزان بدهكاري و بستانكاري آن را مشخص مي‌كنند؛ بنابراين مي‌توانند مرجع و منبعي براي تصميم‌گيري در زمينه سياست‌هاي مالي يك شركت باشند.

– فراهم نمودن مقدمات براي پيشرفت يك شركت

گزارش‌هاي مالي يك شركت مي‌توانند عاملي در جهت شناسايي نقاط قوت و ضعف آن به شمار روند. با شناسايي نقاط قوت و ضعف در يك شركت، پيشرفت آن تسهيل خواهد شد و از طرف ديگر، از اين طريق، جذب سرمايه صورت خواهد گرفت. لازم است بدانيد كه سيستم حسابداري هوشمند نوين داراي ماژول گزارش ساز براي ارائه گزارشات دلخواه و مورد نياز مشتريان است.

گزارشات مالي مورد استفاده چه كساني است؟

گزارش‌هاي مالي مي‌توانند عملكرد مالي و اقتصادي يك مجموعه را مشخص كنند، بنابراين براي افراد متعددي قابل استفاده‌اند. از جمله اين افراد مي‌توان سرمايه گذاران، اعطا كنندگان وام و تسهيلات، تامين كنندگان كالا و خدمات، كاركنان و مديران را نام برد. سرمايه گذاران يك شركت براي اينكه بدانند به سرمايه گذاري خود در يك مجموعه ادامه دهند يا خير؛ به مطالعه اين گزارش‌ها نياز دارند. اعطا كنندگان وام و تسهيلات از جمله بانك‌ها با مطالعه اين اسناد تصميم مي‌گيرند به شركت مورد نظر وام بدهند يا خير. هم‌چنين اشخاص و شركت‌هايي كه مواد اوليه و خدمات شركت مورد نظر را تامين مي‌كنند با مطالعه اين اسناد مالي تصميم به ادامه همكاري و يا قطع رابطه، مي‌گيرند. كاركنان و مديران يك شركت نيازمند مطالعه ترازنامه و صورت‌هاي مالي هستند تا تصميمات صحيحي اتخاذ كنند.

سخن آخر
همان‌طور كه مي‌دانيد يكي از مهم‌ترين وظايف حسابداران، تهيه گزارشات مالي است كه نشان دهنده مجموعه عملكردها و فعاليت‌هاي مالي يك شركت و يا بنگاه اقتصادي است. استفاده از نرم افزارهاي حسابداري، تهيه اين اسناد و صورت‌هاي مالي را بسيار آسان كرده است و از طرف ديگر، دقت آن را نيز افزايش داده و از ميزان خطاهاي انساني كاسته است؛ بنابراين با استفاده از اين سيستم‌ها، گزارش‌هاي مالي با دقتي هر چه بيشتر تهيه و تنظيم مي‌شوند و در اختيار مراجع و مديران قرار مي‌گيرند.

منبع:

https://www.hnovin.com/financial-reports-accounting/

 

فاكتورهاي مهم در انتخاب بهترين نرم افزار شركتي

۱۳ بازديد

بهترين نرم افزار شركتي براي سازمان‌ها و شركت‌هاي كوچك و بزرگ بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟ چگونه در انتخاب يك نرم افزار حسابداري مناسب براي شركتمان موفق عمل كنيم؟ نرم افزار شركتي ابزاري بسيار مفيد و كاربردي براي كساني است كه تمايل دارند كسب وكار خود را رشد و توسعه دهند و از طريق طبقه‌بندي و حفظ داده‌هاي مهم، آن را حفظ كنند. به طور معمول صاحبان مشاغل مختلف شركتي علاقه دارند تا وقت خود را بيش از هر چيز، صرف خريد و فروش محصولات و تحويل به موقع و درست آن‌ها كنند و يا به نحو بهتري، به ارائه خدمات بپردازند. اين دسته از افراد براي رسيدگي به انواع گزارش‌هاي مالي خود، زمان كم‌تري در اختيار دارند. نرم‌افزار حسابداري شركتي كه توسط هوشمند نوين طراحي شده است مي‌تواند در چنين شرايطي به كمك صاحبان اين دسته از مشاغل بيايد تا از اين طريق، اين افراد بتوانند به ايجاد نظم در صورت حساب مالي شركت خود، اقدام نمايند. در ادامه به بيان چند فاكتور مهم در انتخاب بهترين نرم افزارهاي حسابداري شركتي خواهيم پرداخت.

نرم افزار شركتي هوشمند نوين

1_ ساده سازي اطلاعات مالي و جذب و ادغام آنها

يكي از فاكتورهاي مهم در انتخاب بهترين نرم افزار حسابداري شركتي، اين است كه چنين سيستمي بايد بتواند اطلاعات مالي را ساده سازي كند و به تجزيه و تحليل اين اطلاعات بپردازد. سيستم حسابداري شركتي هوشمند نوين در اين زمينه مي‌تواند به ياري بسياري از مشاغل بيايد چرا كه اين سيستم، به منظور ساده‌سازي و حفظ اطلاعات مالي در شركت‌هاي مختلف خدماتي و حمل و نقل، شركت‌هاي كوچك و نوپا، شركت‌هاي توليدي و پخش و… طراحي شده است. از طرف ديگر با استفاده از اين نرم افزار مي‌توان به حفظ اطلاعات مالي، پرداخت و صورت‌هاي نهايي حساب‌ها را جمع آوري كرد؛ هم‌چنين حفظ و بررسي صورت‌هاي وام‌هاي نقدي، تجزيه و تحليل و تفسير نتايج مالي شركت‌ها نيز با به كارگيري اين سيستم، امكان پذير مي‌شود. اين نرم افزار در مواقعي مانند موارد خاص، از قبيل جذب و ادغام، نيز قابل كاربرد است.

2_ تهيه صورت‌هاي گردش پول و امور مربوط به آن

يكي‌ديگر از فاكتورهاي لازم براي انتخاب بهترين نرم افزار شركتي هوشمند نوين اين است كه اين سيستم داراي فرايندهايي متنوع است. از جمله اين فرايندها مي‌توان تهيه صورت‌هاي گردش پول، سوابق مالي، ترازنامه و… را نام برد. به طور معمول از اين موارد، در زمينه رسيدگي به فرايندهاي تجاري منحصر به فرد شركتي از جمله جذب، ادغام، ايجاد اسناد تلفيقي و.. استفاده مي‌شود.

3_ ايجاد گزارش‌هاي مالي داخل شركت

همان‌طور كه مي‌دانيم يك حسابداري پيشرفته شركتي، شامل ايجاد منظم انواع گزارش‌هايي است كه در داخل شركت مورد نظر، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بنابراين و با به كارگيري سيستم نرم افزاري هوشمند نوين، اين امكان براي صاحبان كسب و كارهاي متنوع شركتي فراهم مي‌شود كه از طريق آن بتوانند به آساني انواع گزارش‌ها را از جزئيات صورت‌هاي مالي شركت مورد نظر و حساب‌هاي آن، ايجاد نمايند. پس از اين امر، آن‌ها مي‌توانند صورت‌هاي مالي فراهم شده را جهت تاييد نهايي، به نهادهاي نظارتي تحويل دهند.

ايجاد گزارش‌هاي مالي

4_ فراهم نمودن اطلاعات مورد نياز براي برنامه‌ريزي‌هاي مالي آتي شركت

به طور كلي لازم به ذكر است كه سيستم‌هاي نرم افزاري حسابداري شركتي و بهترين آن‌ها بايد بتوانند اطلاعات مورد نياز براي برنامه ريزي‌هاي مالي و آتي آن شركت را فراهم نمايند. از جمله اين برنامه ريزي‌ها مي‌توان بودجه شركت، نظارت سازماني، تدوين سياست‌ها و تصميم گيري‌ها را نام برد. نرم افزار حسابداري شركت‌هاي بزرگ و كوچك هوشمند نوين به نحوي طراحي شده كه داراي اين قابليت است تا بتواند علاوه بر موارد ذكر شده، به ارزيابي عملكرد كاركنان فعال در حوزه حسابداري كه براي مديريت كارآمد شركت مورد نظر، مفيد است اقدام نمايد. چنين نرم افزاري براي ثبت و گزارش داده‌هاي مالي كسب و كارهاي شركتي نيز موثر و مناسب خواهد بود.

اين سيستم، هم‌چنين امكان چاپ لوگو در فاكتورهاي شركت‌هاي مختلف را دارد. از طرف ديگر و از ديگر امكانات اين نرم افزار مي‌توان امكان جستجوي پيشرفته بر روي اين فاكتورها را نام برد. بنابر اين عامل صاحبان كسب و كارهاي شركتي مختلف، بر اساس آيتم‌هاي متنوع مي‌توانند به راحتي، فاكتور مورد نظر را پيدا كنند و آن را مورد استفاده قرار دهند.

5_ ارائه خدمات متنوع در حوزه نرم افزارهاي حسابداري شركتي

همان‌طور كه مي‌دانيم كسب و كارهاي شركتي، داراي تنوع بسيار بالايي هستند. بنابراين و با توجه به گستردگي اين مشاغل، سيستم حسابداري و به عبارت ديگر بهترين سيستم شركتي هوشمند نوين، به نحوي طراحي و توليد شده كه مي‌تواند خدمات متنوعي را در اين زمينه‌ها به صاحبان كسب و كارهاي شركتي ارائه دهد. بنابراين از اين نرم افزار مي‌توان در شركت‌هاي حمل و نقل استفاده نمود. از جمله اين مراكز مي‌توان آژانس‌ها و ترمينال‌هاي مسافربري و شهرداري‌ها و.. را نام برد.

از طرف ديگر اين سيستم قابل كاربرد در شركت‌هاي كوچك و نوپا است. از جمله اين شركت‌ها مي‌توان شركت‌هايي را نام برد كه تازه تاسيس هستند و با مشكلاتي در زمينه بيمه، ماليات، حقوق و دستمزد، ميزان اضافه‌كاري‌ها، مرخصي‌ها و… سر و كار دارند. هم‌چنين شركت‌هاي توليدي و پخش نيز مي‌توانند از خدمات اين سيستم، بهره‌مند گردند. در اين نرم افزار براي اين دسته از كسب وكارها ماژول‌هايي مانند ورود و خروج مواد، ميزان استفاده از مواد اوليه و هم‌چنين ايجاد قيمت تمام شده كالاهاي توليدي، طراحي و اجرا شده است كه مي‌تواند در مديريت دارايي، به آن‌ها كمك كند. در اين زمينه و براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به مقاله «با انواع نرم افزار حسابداري شركتي آشنا شويد!» رجوع كنيد.

سخن آخر
بهترين نرم افزار شركتي داراي ويژگي‌هايي از قبيل كاربري آسان و امكانات كاربردي بسياري است. اين سيستم همان‌طور كه پيش از اين نيز اشاره شد جهت كسب و كارهاي كوچك و بزرگ شركتي مناسب است. بهترين برنامه شركتي هوشمند نوين هم‌چنين مي‌تواند به كمك بسياري از مشاغل شركتي بيايد تا از اين طريق، آن‌ها بتوانند سيستم حقوق و دستمزد شركت خود را مديريت كنند و سيستم پروژه‌هاي خود را تحت كنترل در بياورند. اين سيستم هم‌چنين قابليت استفاده چند كاربر به صورت همزمان را نيز فراهم خواهد كرد. بنابراين اگر از جمله كسب و كارهاي شركتي هستيد كه مي‌خواهيد اسناد حسابداري شركت خود از قبيل درآمدهاي شركت، هزينه‌هاي پرداخت شده و دريافتي‌ها را ثبت و مديريت كنيد مي‌توانيد از اين سيستم بهره‌مند گرديد.

منبع:

https://www.hnovin.com/best-corporate-software/

پخش مويرگي چيست؟

۱۵ بازديد

 در اين مطلب قصد داريم تا شما را كاملا با اين قابليت فروش آشنا كنيم. نرم افزار حسابداري پخش مويرگي هوشمند نوين يك راهكار ويژه نرم افزاري براي انجام عمليات حسابداري برخي شركت‌هاي پخش به شمار مي‌رود. اين سيستم به نحوي طراحي شده كه با هزينه بسيار مناسبي مي‌تواند نيازهاي اين قبيل شركت‌ها را برآورده سازد. در دسترس بودن محصول و نحوه دستيابي به آن، بر تقاضاي مشتري تأثيرگذار است. پخش مويرگي يك عنصر اصلي در تمام استراتژي‌هاي بازاريابي است كه حول محور محصول مي‌چرخد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا به نوعي به مشتري برسيد و درآمد و آگاهي از برند خود را به حداكثر برسانيد.

در شركت‌هاي پخش و گاها شركت‌هاي توليدي و كارخانجات اغلب از اين ماژول استفاده مي‌شود. اين ماژول را مي‌توان بر روي نرم افزار حسابداري توليدي و پخش اضافه نمود كه به منظور بهبود بخشيدن به راندمان مالي اين قبيل مشاغل و مراكز پخش و شركت‌ها، گسترش يافته است. در حقيقت اين سيستم نرم افزاري، به صاحبان كسب وكارها كمك مي‌كند تا بتوانند حساب‌هاي مالي خود را ساده‌تر گردانند و از اين طريق، از منابع انساني و زمان خود، بهره‌برداري بهتر و مناسب‌تري داشته باشند. لازم به ذكر است كه برنامه پخش مويرگي، در نسخه نوين پلاس هوشمند نوين، وجود دارد.

نرم افزار حسابداري سوپر ماركت

به طور كلي لازم به ذكر است كه استفاده از نرم افزارهاي حسابداري موجب مي‌شود تا در امر محاسبات اجناس و هم‌چنين فروش آن‌ها، امنيت خاطر قابل توجهي، ايجاد شود.پخش مويرگي چيست؟ از طرف ديگر كاربرد اين نرم افزار موجب مي‌شود تا تعداد مشتريان يك مركز پخش نيز به دليل منظم بودن محاسبات و عدم ايجاد مشكل در انتقال محصولات، افزايش قابل توجهي پيدا كند. لازم به ذكر است كه نرم افزار حسابداري پخش مويرگي، به طور خاص و متناسب با نيازهاي يك مركز پخش يا كارخانجاتي كه اقدام به پخش محصولات خود مي‌كنند، طراحي و تدوين شده است؛ بنابراين نيازهاي اينگونه از مشاغل از جمله ثبت و چاپ فاكتورهاي خريد و فروش را برآورده مي‌سازد و قابليت اتصال به كارتخوان بانكي و باركدخوان را نيز دارد. از طرف ديگر اين سيستم، داراي امكانات كاربردي است كه در حين كار به كمك صاحبان اين كسب وكارها خواهد آمد.

پخش مويرگي سرد چيست؟

به طور معمول، توليد كنندگان كالاهاي مختلف، نيازمند ايجاد يك شبكه منسجم و هدفمند هستند تا از اين طريق بتوانند به ايجاد بازار فروش و جذب مخاطب، اقدام نمايند. در حال حاضر، دوام هر مجموعه وابستگي كاملي به ميزان فروش آن مجموعه دارد. بنابراين از روش‌هاي مختلفي براي ايجاد شبكه‌هاي فروش كالا، استفاده مي‌شود. يكي از اين روش‌هاي فروش كالاها، ايجاد شبكه پخش مويرگي است. پخش مويرگي، خود، شامل دو شاخه است كه به نام‌هاي پخش مويرگي سرد و گرم شناخته مي‌شوند.

در شيوه پخش مويرگي سرد، بازاريابي و فروش محصولات و هم‌چنين تحويل آن‌ها به خريداران و فروشگاه‌ها، در طي دو مرحله انجام مي‌گيرد. در مرحله اول اين اقدام، بازارياب با حضور در محل، اقدام به معرفي يك كالا به فروشنده مي‌كند و در صورتي كه از طرف آن فروشنده، درخواست، داشته باشد فاكتور آن را صادر مي‌كند. در مرحله دوم اين كار و براي انجام پروژه پخش مويرگي سرد، ماشين حمل محصولات، به آدرسي كه از قبل مشخص شده است مراجعه مي‌كند و اجناس خود را طبق فاكتور، به فروشنده تحويل مي‌دهد. پخش مويرگي سرد در مواقعي كاربرد دارد كه كالاهاي مورد نظر، داراي تاريخ انقضا نيستند و از جمله مايحتاج ضروري به شمار نمي‌روند.

نرم افزار پخش مويرگي هوشمندنوين به نحوي طراحي شده كه قادر است عمليات حسابداري شركت‌هاي پخش مويرگي را به بهترين نحو انجام دهد. اين نرم افزار براي صنعت پخش و توزيع، متناسب با بازارهاي ايران طراحي شده است. اين سيستم نرم افزاري، سيستمي كاملا يكپارچه است و براي واحدهاي مختلف فروش و توزيع در حوزه‌هاي پخش مواد غذايي، پخش لبنيات، پخش محصولات آرايشي و بهداشتي، لوازم پزشكي و … مناسب است. از طرف ديگر، صاحبان فروشگاه‌هاي كوچك، سوپرماركت‌ها، خرده فروشي‌ها و تك فروشي‌ها نيز مي‌توانند از اين سيستم استفاده كنند.

ويژگي‌هاي بهترين نرم افزار حسابداري پخش مويرگي

نرم افزار حسابداري هوشمند نوين داراي ويژگي‌هاي كاربردي بسيار زيادي است. يكي از مهم‌ترين اين ويژگي‌ها، طراحي ساده و پنل كاربري آسان آن است كه به شيوه‌اي كاملا استاندارد، طراحي شده است. در عين حال، اين سيستم، تمامي جزئيات مورد نظر و دلخواه فروشندگان و پخش كنندگان محصولات را پاسخ مي‌دهد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين سيستم نرم افزاري حسابداري، داشتن محيط گرافيكي بسيار مناسب است كه موجب مي‌شود كاربران اين نرم افزار با استفاده مكرر از اين سيستم، خسته نشوند. از ديگر ويژگي‌هاي اين سيستم يكپارچه، آلارم تاريخ انقضاي محصولات است كه مي‌تواند به فروشندگان اينگونه محصولات، كمك قابل توجهي نمايد.

بهترين نرم افزار حسابداري هوشمند نوين

هم‌چنين تعيين چند قيمت براي يك كالا، چاپ اتيكت قيمت براي محصولات و قيمت گذاري دستي و اتوماتيك و گزارش‌هاي سريع و متنوع نيز از ديگر مزاياي به كارگيري بهترين نرم افزار حسابداري هوشمند نوين است. از طريق كاربرد اين سيستم، هم‌چنين امكان تعريف و چاپ باركد محصولات براي فروشندگان، به صورت كاملا خودكار و اتوماتيك، فراهم مي‌شود و صاحبان كسب و كارهاي فروشگاهي، مي‌توانند از اين سيستم به منظور تعيين سقف سفارش محصولات خود و هم‌چنين ثبت اسناد حسابداري از جمله درآمدها، هزينه‌هاي فروشگاه، پرداخت‌هاي خود، دريافت‌ها و … استفاده كنند.

در اين سيستم، امكان ثبت منطقه و مسير وجود دارد و برنامه ريزي ويزيت‌ها نيز بر اساس آن تعيين شده است. از طرف ديگر در اين سيستم نرم افزاري فروشگاهي، سقف فروش براي هر كالا و در ازاي هر ويزيتور تعيين و مشخص شده است. امكان مشخص كردن خط فروش براي كالا نيز از ديگر قابليت‌هاي اين سيستم كاربردي است. در اين سيستم، هم‌چنين امكان تعريف تخفيفات به صورت‌هاي خطي، پلكاني، مبلغي، درصدي، بسته محصول و … نيز در نظر گرفته شده است.

سخن آخر
پخش مويرگي آيتمي است كه در نسخه نوين پلاس هوشمند نوين ارائه شده است و داراي قابليت‌هاي بسياري است. اين سيستم، شامل امكاناتي ويژه است. در حقيقت اين سيستم علاوه بر برخورداري از امكانات اصلي ماژول فروش در كنار ماژول‌هاي انبار، دريافت و پرداخت و دفتر كل، مي‌تواند نيازهاي اين كسب و كارها را به خوبي، پاسخ دهد. اين سيستم، داراي انعطاف پذيري بالايي است و از اين طريق، صاحبان كسب و كارهاي فروشگاهي، با به كارگيري اين سيستم نرم افزاري مي‌توانند پيچيدگي‌هاي فرايند فروش مويرگي را از بين ببرند.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-distribution-channel/

سير تا پياز تنخواه و تنخواه گرداني در حسابداري

۱۷ بازديد

تنخواه و تنخواه گرداني از اصطلاحات پايه‌اي حسابداري محسوب مي‌شوند كه هر حسابدار يا فردي كه براي انجام امور مالي شركت يا سازماني استخدام مي‌شود، بايد از مفهوم آنها اطلاع داشته باشد. در حال حاضر با گسترش فعاليت‌هاي سازماني و افزايش تعداد شركت‌ها، نياز به آشنايي با اين گونه مفاهيم و اطلاعات حسابداري بيش از پيش احساس مي‌شود؛ به همين علت در اين مطلب قصد داريم به معرفي كامل مفهوم تنخواه و تمام جزئيات مرتبط با آن بپردازيم.

تنخواه چيست؟

تنخواه مبلغي مشخص است كه معمولا به صورت ماهانه براي انجام امور جزئي شركت در نظر گرفته مي‌شود. البته براي محاسبه ساده‌تر و درك مفهوم اين عبارت نرم‌افزارهاي كارآمدي مانند نرم افزار حسابداري هوشمند نوين وجود دارند، اما براي كمك به درك بهتر اين مفهوم در ادامه به تعريف تنخواه گردان به زبان ساده خواهيم پرداخت.

هزينه‌هاي شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگ معمولا مشخص است و از طريق چك پرداخت خواهند شد؛ اما در كنار اين هزينه‌هاي مشخص، يك سري مخارج غيرقابل پيش‌بيني و جزئي نيز در همه شركت‌ها وجود دارند كه ممكن است شامل هزينه خوراكي، اياب ذهاب، هزينه‌هاي پستي، پيك و موارد اين چنيني باشند. روشن است كه اين هزينه‌ها را نمي‌توان از طريق چك پرداخت كرد و دسترسي همه كارمندان نيز به حساب شركت وجود ندارد. به اين ترتيب هر ماه مبلغي مشخص به عنوان تنخواه در يك حساب جداگانه واريز شده و مسئوليت آن با يك شخص خواهد بود تا براي هزينه‌هاي روزمره شركت مورد استفاده قرار بگيرد.

مزاياي تنخواه گردان حسابداري

مزاياي تنخواه گردان حسابداري چيست؟

براي پرداختن به موضوع مزاياي استفاده از سيستم تنخواه گرداني هوشمند نوين، ابتدا بايد بدانيم كه تنخواه گردان كيست؟ تنخواه دار يا تنخواه گردان شخصي مورد اعتماد است كه مسئول استفاده و تسويه مبلغ تنخواه خواهد بود. اين فرد كه معمولا كارپرداز يا مسئول خريد شركت است، موظف است اين مبلغ را تنها در جهت مصارف شركت استفاده كرده و در نهايت با اسناد و مدارك پرداخت‌ها، نسبت به اين هزينه‌هاي صرف شده پاسخگو باشد. براي آگاهي بيشتر از نحوه استفاده از اين اسناد و مدارك مي‌توانيد به مقاله گزارشات مالي در حسابداري در اين سايت مراجعه كنيد.

مزاياي تنخواه‌ گرداني نيز موارد بسياري را شامل مي‌شود كه موارد زير از جمله مهم‌ترين اين مزايا هستند:

  • سرعت بخشيدن به پرداخت بدهكاري‌هاي كوچك شركت
  • كم كردن حجم بخشي از عمليات حسابداري
  • امكان كنترل وجوه نقد شركت
  • كاهش تعداد عمليات بانكي روزانه

انواع تنخواه گردان

سيستم تنخواه گرداني به دو نوع تقسيم مي‌شود كه شامل تنخواه گردان ثابت و متغير خواهد بود. در ادامه به تعريف هر يك ازاين موارد مي‌پردازيم.

تنخواه گردان ثابت: در تنخواه گرداني ثابت، تنخواه دار هزينه‌هاي ماهانه را پيش‌بيني مي‌كند و پس از تأييد حسابداري و مديريت شركت، اين مبلغ پيش‌بيني شده در حساب تنخواه گردان قرار مي‌گيرد. در پايان هر ماه نيز تنخواه گردان موظف است گزارش پرداختي‌ها را به حسابداري داده و نسبت به تسويه اقدام كند.

تنخواه گردان متغير: در اين روش بر خلاف روش قبل، مبالغ ماهانه توسط مديريت شركت تعيين شده و در حساب تنخواه‌دار قرار مي‌گيرند و يا اين كه اين مبلغ از طريق چك به او واگذار مي گردد. مابقي مراحل در اين روش نيز مانند مورد قبل است، يعني تنخواه گردان بايد در پايان هر ماه گزارشات پرداختي‌ها را در اختيار واحد حسابداري گذاشته و نسبت به تسويه اقدام كند.

دفتر تنخواه گردان حسابداري چيست؟

دفتر تنخواه گردان دفتري است كه در اختيار تنخواه دار قرار مي‌گيرد تا تمام هزينه‌هاي پرداختي را در آن با توجه به تاريخ انجام عمليات ثبت كند. اين دفتر شامل مشخصات تنخواه‌دار، مبلغ اوليه تنخواه گردان، ليست هزينه‌ها و شرح آنها، ثبت اسناد كليه دريافت و پرداخت‌ها و در نهايت بدهكاري و بستانكاري تنخواه دار است كه تمام اين موارد بايد با دقت در اين دفتر درج گردند.

رسيدگي به اسناد تنخواه گردان در حسابداري چگونه است؟

رسيدگي به اسناد و مدارك مربوط به هزينه‌هاي تنخواه گرداني از طريق دو روش قابل اجرا خواهند بود. در روش اول يا در روش سنتي، تنخواه دار موظف است تمام اين اطلاعات را به صورت دستي ثبت كند. براي اجراي اين روش ممكن است مشكلات بسياري رخ دهد؛ مثلا ممكن است فرد در مرحله ثبت دچار خطا يا اشتباه گردد و يا اينكه بخشي از اسناد مربوط به پرداخت‌ها گم شود. بنابراين با توجه به مشكلات موجود ممكن است شركت يا تنخواه گردان متحمل ضرر و زيان شوند.

روش دوم كه يك روش سيستمي و ساده است، با استفاده از نرم ‌افزار حسابداري مناسب، قابل اجرا خواهد بود. در اين روش تنها با دانلود رايگان نرم افزار تنخواه گردان، بسياري از اين مشكلات حل شده و دقت و سرعت انجام امور نيز بالاتر خواهد رفت. از ديگر مزاياي استفاده از سيستم‌هاي نرم‌افزاري اين است كه امكان اطلاع مدير از نحوه صرف هزينه‌ها در هر لحظه وجود دارد. همچنين انجام امور حسابداري مانند گزارش گيري و دريافت اسناد تسهيل خواهد شد.
تنخواه و تنخواه گرداني از ضروري‌ترين موارد سيستم حسابداري هستند كه هر شركتي براي پرداخت-هاي جزئي روزانه خود بايد به آن توجه ويژه‌اي داشته باشد. اين موارد به ظاهر ساده مي‌‌توانند تا حدود زيادي بر كاهش ميزان سوءاستفاده و ضرر و زيان شركت‌ها مؤثر باشند. در حال حاضر انجام تمام اين مراحل با نرم‌افزارهاي هوشمند و رايگان تنخواه گرداني قابل اجرا است كه مي‌تواند بر سرعت و دقت روند انجام كار افزوده و مشكلاتي از قبيل گم شدن اسناد و مدارك پرداختي‌ها را برطرف نمايد.

منبع:

https://www.hnovin.com/petty-cash/

ماليات بر حقوق چيست؟

۱۳ بازديد
ماليات بر حقوق چيست؟ ماليات حقوق يكي از انواع ماليات است كه در دسته بندي ماليات‌هاي مستقيم قرار مي‌گيرد؛ بنابر آنچه در ماده‌ي يك ماليات‌هاي مستقيم ذكر شده است، ماليات بر حقوق بر عهده‌ي تمام كساني است كه چه در داخل چه در خارج از كشور، به فعاليت‌هاي اقتصادي، خدماتي يا هر نوع فعاليت ديگري مي‌پردازند كه به كسب درآمد منتهي مي‌شود. اگر شما صاحب كسب‌ وكاري هستيد و پرداخت حقوق كاركنان بر عهده‌ي شماست، پس اين مقاله مي‌تواند برايتان مفيد باشد. اما آنچه بيش از اين مقاله مي‌تواند برايتان مفيد باشد، همراهي تيم هوشمند نوين در كنار شماست. ما شما را تنها نمي‌گذاريم. شما نيز همراه ما باشيد.

تيم هوشمند نوين، كه هميشه در امور حسابداري در كنارتان ايستاده است، اين بار شما را كه صاحب كسب‌وكار هستيد، با نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد همراهي خواهد كرد و برايتان اين امكان را فراهم مي‌نمايد كه با فراغ بال و بدون نگراني بتوانيد، هر ماه به موقع و عادلانه، سهم هر كارمند خود را پرداخت كنيد. اما فراموش نكنيد كه كافي بودن اطلاعاتتان در زمينه حقوق، علي‌الخصوص ماليات بر حقوق مي‌تواند شما را بيش از پيش همراهي نمايد و به كمك‌تان بيايد. ما شما را با اين مقوله نيز آشنا مي‌نماييم.

ماليات حقوق

ماليات بر حقوق چگونه محاسبه مي‌شود؟

براي محاسبه‌ي ماليات برحقوق از دو روش تجميعي و عادي استفاده مي‌شود. در روش محاسبه‌ي عادي، بخشي از درآمد فرد كه مشمول ماليات مي‌شود در جدول محاسباتي ماليات قرار مي‌گيرد و خروجي به عنوان ماليات بر حقوق پرداخت مي‌شود.
در نحوه‌ي محاسبه تجميعي، ابتدا ميزان دريافتي فرد از آغاز سال تا ماهي كه قصد پرداخت ماليات را داريد، محاسبه و در جدول قرار مي‌گيرد. مبلغ به دست آمده در تعداد ماه‌ها ضرب مي‌شود. اين عدد با عدد مبلغ ماليات فرد كه تاكنون پرداخت كرده، مقايسه مي‌شود. اگر ماليات محاسبه شده كمتر باشد، مبلغ ماليات صفر مي‌شود، اما چنانچه بيشتر باشد، ما به ازاء آن پرداخت مي‌شود. هر كارفرما موظف است تا ميزان ماليات هر كدام از كاركنان خود را محاسبه نموده و پس از كسر ماليات، حقوق را پرداخت مي‌نمايد. ميزان ماليات تعلق گرفته به هر فرد، بر اساس قوانين مشخصي صورت مي‌گيرد كه هر سال توسط دولت مشخص و اعلام مي‌گردد. نرم‌افزار محاسبه‌ي حقوق و دستمزد هوشمند نوين، اين امكان را در اختيارتان قرار مي‌دهد كه با توجه به بروز بودن قانون ماليات كشور، به سادگي محاسبات مالياتي كسب وكارتان را تعيين نماييد و علاوه بر آن از آنجا كه شامل آيتم‌ها و موارد گوناگون است اين قابليت ايجاد مي‌شود كه زاواياي ديگر كاري خود را نيز، از جمله محاسبه نهايي حقوق ماهانه، ميزان سنوات، بيمه و حتي عيدي كاركنان را با جزئيات دقيق در دست گيريد. اينكه بتوانيد به سادگي ميزان عيدي هر يك از كاركنان را در انتهاي هر سال با جزئيات كامل در دست داشته باشيد خود يك قدم مثبت در شلوغي جمع‌بندي اسناد اخر سال است.

جدول ماليات بر حقوق

ماليات بر حقوق به چه كساني تعلق مي‌گيرد؟

ماليات بر حقوق، جزو انواع ماليات‌هايي است كه هر فردي بايد پرداخت نمايد كه در ازاي انجام كار يا ارائه‌ي خدمتي كه براي شخص حقيقي يا حقوقي ديگري انجام مي‌دهد، مبلغي را دريافت مي‌كند. پرداخت اين ماليات بر عهده‌ي شخص كارفرماست كه پس از قرار دادن حقوق هر فرد در جدولي كه اداره‌ي دارايي هر سال منتشر مي‌نمايد، كسر كرده و به حساب اداره‌ي دارايي و اقتصاد مي‌پردازد. ماليات بر حقوق و دستمزد زير مجموعه ماليات‌هاي تكليفي و مستقيم محسوب مي‌شود. از آن روي كه تكليف محاسبه‌ي ماليات حقوق كارمندان، بر عهده‌ي كارفرمايان است در دسته‌ي ماليات‌هاي تكليفي قرار مي‌گيرد و از آن‌جهت كه ماليات، مستقيما از دستمزد كسر مي‌شود در راسته‌ي ماليات‌هاي مستقيم قرار مي‌گيرد.

بنابر ماده 82 قانون ماليات‌هاي مستقيم، افرادي ملزم به پرداخت ماليات بر حقوق هستند كه شخص حقيقي در خدمت شخص ديگري باشد و در ازاي واگذاري نيروي كار خود (كه براساس زمان انجام كار يا خروجي كار محاسبه مي‌شود) مبلغي را به صورت نقدي يا غير نقدي دريافت مي‌كند. متن دقيق ماده قانوني كه در سال 1394 اصلاح شده است به شرح زير است:

ماليات حقوق و دستمزد در واقع در مورد افرادي صدق مي‌كند كه داراي حقوق هستند و بيمه تامين اجتماعي به آنها تعلق گرفته است. در اين صورت كارفرمايان اين افراد بايد ميزان ماليات بر حقوق آنها را محاسبه نمايند و اين مبلغ را به حساب وزارت امور اقتصاد و دارايي پرداخت كنند.

نكته‌ي مهم ديگري كه بايد به عنوان كارفرما مدنظر قرار دهيد اين است كه هرچند سقف درآمدي هر فرد، تعيين‌كننده‌ي ميزان ماليات است، اما عواملي مانند تورم، شرايط اقتصادي، وضعيت شغلي و … مي‌توانند بسيار موثر باشند. با اين حال، نرم افزار محاسبه‌ي حقوق هوشمند نوين، حقوق پرداختي كارمندانتان را به سهولت محاسبه مي‌نمايد و شما مي‌توانيد به سادگي و با اطمينان از صحت محاسبه، به پرداخت حقوق بپردازيد.
به طور كلي، و برمبناي جدول مالياتي كه اداره دارايي آن را تنظيم كرده است، تمام بخش‌هاي دريافت حقوق، به غير از حق ماموريت، شامل پرداخت ماليات مي‌شود.
در هر سال، مواردي هستند كه از پرداخت ماليات معاف مي‌شوند. اين موارد عبارتند از:

  • ماموريت
  • هزينه‌ي درمان
  • دو هفته بيمه سهم كارگر
  • سنوات خدمت و مرخصي بازنشستگي

سخن پاياني

هر سال دولت، نحوه‌ي محاسبه‌ي ماليات سال بعد را تعيين و منتشر مي‌نمايد. مواردي مانند هزينه‌هاي درماني پرسنل، ماموريت، سنوات خدمت و مرخصي هنگام بازنشستگي و دو هفته بيمه سهم كارگر از پرداخت ماليات بر حقوق معاف مي‌باشند. اما هوشمند نوين، كه هميشه در امور حسابداري، همراه و هم‌پاي كارفرمايان است، اين‌بار نيز آنان را تنها نگذاشته است و با ارائه‌ي نرم‌افزار هوشمند محاسبه‌ي حقوق و دستمزد به آنان كمك كرده است تا بتوانند به سهولت، با در نظر گرفتن مواردي مانند ميزان مرخصي‌ها و يا ساعات كاري يا درنظر گرفتن ميزان خدمت ارائه شده، به محاسبه‌ي حقوق و محاسبه عيدي پايان سال هر فرد بپردازند و به كارفرما كمك مي‌كند تا با محاسبه ماليات بتواند به عدالت حقوق هر فرد را پرداخت نمايد. هوشمند نوين، هميشه با شماست و امور حسابداري، تخصص اين مجموعه است؛ نرم‌افزارهاي حسابداري هوشمند نوين يك كليك با شما فاصله دارند، كافيست انتخاب كنيد!

منبع:

https://www.hnovin.com/salary-tax/