كرونا به طرز وحشتناكي كسبوكارهاي مختلف را دگرگون كرد و از اين ميان مشاغلي كه توانسته بودند، مديريت بهتري روي كسبوكار خود داشته باشند، توانستند نهتنها با اين مشكل بزرگ كنار بيايند، بلكه كسبوكار خودشان را نيز رشد دادند. بياييد سال جديد را جديتر و حرفهايتر شروع كنيم.
در اين ميان تيم برنامهنويسي هوشمند نوين بهطور دائم با بهرهگيري از نيازهاي خاص مشتريان به رفع نيازهاي مالي آنها ميپردازد. گروه نرمافزاري هوشمند نوين همواره سعي داشته است تا با ارائه نرمافزارهاي حسابداري قابل اعتماد و كارآمد در سراسر كشور، اطمينان مشتريان خود را جلب و سبب رشد كسبوكار آنها شود.
استفاده از نرمافزارهاي حسابداري حرفهاي قابليتهاي فوقالعادهاي را در اختيار شما قرار ميدهد كه موجب آسان شدن عملكردهاي حسابداري و محاسبات سريع و دقيق ميشود. در اينجا ما قصد داريم به بخشي از مزايا و امكانات نرمافزار حسابداري فروشگاهي و نسخه تحت وب آن اشاره كنيم.
نرمافزار حسابداري فروشگاهي از قديم تا نوين
نرمافزارهاي حسابداري بهمنظور طبقهبندي و انجام محاسبات پيچيده مالي بهصورت ساده و همچنين خودكار كردن بسياري از عمليات و فرايندهاي مالي طراحي و ارائه شدهاند. شركت نرمافزاري هوشمند نوين، از سال ۱۳۷۰ تا به الان بهعنوان يكي از شركتهاي پيشرو و تخصصي در زمينه توليد انواع نرمافزارهاي حسابداري شروع به فعاليت كرد.
هوشمند نوين با سابقهاي قريب به سه دهه فعاليت در زمينه توليد انواع سيستمهاي حسابداري، در صدد اين بوده است تا بتواند بخش وسيعي از نيازهاي حسابداران و كسبوكارها را برطرف كند. نرمافزارهاي هدفمند حسابداري هوشمند نوين، با ارائه راهكارهايي حرفهاي و آسان و ماژولهاي مختلف حسابداري، به كسبوكار شما در انجام محاسبات و حسابرسي سريع برندتان كمك كرده و موجب عملكرد بهتري در مدتزمان كمتري ميشود.
سعي شركت نرمافزار حسابداري هوشمند نوين همواره بر اين بوده است تا با ايجاد قابليتهاي متفاوت و اثربخش در نرمافزار، بتوانيم نقشي در پيشرفت كسبوكار شما داشته باشيم. نرمافزارهاي حسابداري هوشمند نوين، براي آساني در كاركرد مشتريان خود، كسبوكارها مختلف را طبقهبندي كرده و اقدام به ساختن نرمافزارهاي تخصصي جداگانه، متناسب با نياز مشتريان در زمينههاي شغلي متفاوت كرده است.
امكانات فوقالعاده نرمافزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين
امكاناتي از قبيل آلارم تاريخ انقضا محصولات، تعيين چند قيمت براي يك كالا، چاپ اتيكت قيمت براي تمام كالاها، قيمتگذاري اتوماتيك و دستي، گزارشها سريع و متنوع، امكان تعريف و چاپ باركد بهصورت كاملا اتوماتيك، امكان فروش منفي و اصلاح موجودي بهصورت اتوماتيك، تعيين سقف سفارش، ثبت اسناد حسابداري مانند درآمد، هزينه، پرداخت و دريافت بهصورت خودكار، صدور فاكتورهاي خريد و فروش و مرجوعيها، نمايش موجودي و گردش كالا، لينك با دستگاه كارتخوان و سيستم پوز، تهيه پرينت فاكتور بهصورت فيش و ... از ويژگيهاي منحصربهفرد سيستم حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين هستند.
فضاي رستورانها، سوپرماركتها و فروشگاهها امروزه بسيار متفاوت از گذشته است. تنوع كالاها بالا رفته و مشتريان گزينههاي بيشتري پيش رو دارند و اين باعث افزايش رقابت در بين فروشگاهها شده است. با افزايش تنوع محصولات و مجموعاً افزايش محصول، ديگر نميتوان مانند گذشته بهراحتي قيمت و تاريخ توليد و انقضاي محصولات را حفظ نمود، ضمن اينكه در صورت انتخاب محصولات زياد توسط مشتريان نيز، نميتوان بهصورت دستي يك به يك قيمتها را توسط ماشينحساب محاسبه كرد چرا كه زمان در عصر امروزي بسيار بااهميت است و سرعت عمل نقش بسزايي در جذب مشتريان دارد. تلاش براي درك تقاضاي مشتريان و بهبود عملكردهاي فروشگاهي، شما را به سمت استفاده از نرمافزارهاي حسابداري فروشگاهي سوق ميدهد.
وظايف يك نرمافزار حسابداري فروشگاهي ايدهآل
كامل بودن نرمافزار حسابداري از اين رو كه تمامي زيرشاخههاي حسابداري اعم از حسابداري مالي، حسابداري حقوق و دستمزد، حسابداري انبار، حسابداري دريافت و پرداخت و همچنين حسابداري فروش و ... در قالب يك برنامه كامل حسابداري گنجانده شده باشد و تمامي دادههاي واردشده در زيرشاخههاي مختلف بتوانند با هم در ارتباط باشند و بهنوعي يكديگر را حمايت كنند و بسته به نياز حسابدار هر كدام از زيرشاخه را بتواند فعال يا غيرفعال كند.
نرمافزار حسابداري فروشگاهي ايدهآل بايد آيندهنگري كسبوكارانه داشته باشد كه اگر نياز به يك زيرشاخه يا ماژولي بود، بتواند آن را درون خود نرمافزار فعالسازي كند. حتي اكنون نرم افزار حسابداري تحت وب كار را بهمرور راحتتر از قبل كرده است و كاركنان بهراحتي ميتوانند در هر كجاي اين دنياي پهناور وجود داشته باشند، حسابرسيها و وظايف خود را بهراحتي و حتي در منزل انجام دهند.
يكي از موارد فوقالعاده مهم در بحث حسابداري مربوط به خروجي گرفتن يا گزارشگيري حرفهاي و قابل درك براي عموم است يعني اگر شركتي اقدام به استخدام نيروي حسابدار ميكند صرفا جهت گزارشگيري است. اين گزارشها در مرحله اول براي مديرعامل مفيد است، از اين جهت كه ميخواهد آناليز كند كه شركت سودهي يا زيان دارد حساب شركتهاي طرف قرارداد چقدر ميزان است چه ميزان طلبكار و چه ميزان بدهكار هستند. در مرحله دوم گزارشها حسابداري براي سهامداران شركت مفيد بوده و وضعيت مالي يك شركت را در طول يك سال مالي (برحسب تعداد روزهايي كه شركت مشخص ميكند) نشان ميدهد.
نرمافزار حسابداري هوشمند نوين، بهصورت خودكار به ثبت اسناد خريد و فروش و جريانهاي حسابداري و مالي كسبوكار شما ميپردازد و با اتصال به دستگاههاي باركد خوان و همچنين اتصال به دستگاههاي پوز فروشگاهي و كارتخوان بانكي، موجب سهولت كاركرد، افزايش عملكرد و بالا رفتن سرعت توسعه كسبوكار شما ميگردد. نرمافزار حسابداري فروشگاهي شركت نرمافزاري هوشمند نوين با دارا بودن ماژولهاي كاربردي و حرفهاي مناسب با همه فروشگاههاي كوچك و بزرگ طراحي و به شما كمك ميكند تا در مدتزمان كوتاهتر، با هزينه كمتر و بدون خطا، به سوددهي كسبوكارتان بپردازيد.
نرمافزار حسابداري فروشگاهي آفلاين يا آنلاين؟
در فروشگاهها، مكان فروش شما كجاست؟ آيا محصولات يا خدمات شما بهصورت آنلاين فروخته ميشود يا صرفا فروش فيزيكي و آفلاين داريد؟ فرقي ندارد؛ حتي فروشگاههاي آنلاين نيز نياز به يك نرمافزار حسابداري، جهت ثبت و نگهداري فاكتورها و ديگر دادههاي فروش آنلاين دارند. نرمافزارهاي فروشگاهي هوشمند نوين اين قابليت را براي شما فراهم ميآورد تا بتوانيد فروشهايي كه از سايت شما انجام شده را نيز بهصورت آني ثبت و بررسي كنيد. در سرويس حسابداري آنلاين هوشمند نوين با انتخاب محصول مورد نظر مشتري و خريد آن، بهصورت خودكار محصول از سيستم انبار شما حذف و به قسمت فروش منتقل خواهد شد كه اين امر، از بروز خطاهاي موجودي كالا و ديگر مسائل جلوگيري ميكند.
ويژگيهاي نرمافزار حسابداري فروشگاهي ايدهآل
صاحبان فروشگاهها به راهحلهاي كامل و ساده در حوزه حسابداري علاقهمند هستند. راهحلهايي جامع و كامل كه نرمافزار حسابداري بتواند به همه سؤالات آنها، مانند انبارداري و موجودي، اعلام تاريخهاي توليد و انقضا، سفارش محصولات، پيشبيني عادات خريد مشتريان و ارسال پيامكهاي جذبكننده تخفيف و جشنوارهها و … كمك كند. از ميان اين سيستمهاي كاربردي ميتوان به نرمافزار حسابداري فروشگاهي، نرمافزار حسابداري طلا و جوهرات، نرمافزار حسابداري سوپرماركت، نرمافزار حسابداري خياطي، نرمافزار حسابداري آشپزخانه و نرمافزار حسابداري رستوران هوشمند نوين اشاره كرد.
حال بايد بدانيم كه نرمافزارهاي فروشگاهي چگونه و با چه ويژگيهايي منحصربهفردي به رشد و موفقيت كسبوكار شما كمك ميكنند. در اينجا چند ويژگي ايدهآل در ساختار نرمافزارهاي فروشگاهي را بهاختصار توضيح ميدهيم:
مديريت ارتباط با مشتري فروشگاه
با استفاده از نرمافزارهاي حسابداري، سيستم و مديريت ارتباط با مشتريان نيز به نحوي براي شما فراهم ميشود. اين امر به شما كمك ميكند تا مشتريان و پرسوناي خريد آنها، چگونگي برقراري ارتباط و آنچه را كه خريداري ميكنند، با مشاهده گزارشها موجود در سيستم ميتوانيد بهراحتي پيشبيني كنيد. نرمافزارهاي مناسب فروشگاهها، راهكارهايي عالي براي اتصال معاملات درون فروشگاهي و آنلاين با استراتژيهاي بازاريابي و فروش بزرگتر است.
چاپ باركد و چاپ چك فروشگاه
نرمافزار حسابداري فروشگاهي، امكان چاپ باركد براي مشاغل فروشگاهي را مهيا كرده است تا بتوانند به بهترين و سريعترين شكل ممكن عمليات فروش خود را انجام دهند.
مديريت زنجيره تأمين فروشگاه
هر فروشگاه آنلاين يا آفلاين از ابزارهايي براي مديريت زنجيره تأمين استفاده ميكند كه شامل مديريت سفارشها، مديريت انبارها و ساير كاركردها است. با استفاده از يك نرمافزار حسابداري فروشگاهي ايدهآل ميتوانيد، بهسادگي تمامي اين امكانات را باهم در يك جا داشته و انبارها و موجوديهاي فروشگاههاي مختلف خود را در يك سيستم ثبت و بررسي كنيد ضمن اينكه با نگهداشتن همه دادهها و اسناد مالي در يك سيستم، در صرف زمان و هزينههاي خود نيز صرفهجويي ميكنيد و عملكرد خود را سرعت ميبخشيد. بررسي و مديريت انبارها به شما كمك ميكند تا زمانيكه محصولات كم هستند آنها را بهموقع شناسايي كنيد.
كنترل موجودي فروشگاه
راههاي متفاوتي براي فروش محصولات و خدمات وجود دارد و براي اينكه از موجودي محصولات و خدمات باخبر شويم؛ نياز به راه حلي داريم كه بهصورت لحظهاي بتواند مطابق با نيازهاي منحصربهفرد فروشندگان باشد. ممكن است يك فروشگاه، چندين مكان يا انبار براي محصولات خود داشته باشد. براي بهبود سودآوري، افزايش محصول و كاهش هزينههاي سربار بهتر است تا از يك راهحل حسابداري قوي كه بتواند موجوديهايتان را نيز رديابي كند، استفاده كنيد.
ارائه گزارش ساماندهيشده
در برخي مواقع دادهها ميتوانند باارزشترين منابع بيزنس ما باشند. براي مديران و صاحبان فروشگاهي يا كساني كه مايل به شناسايي بهتر روند كاري خود هستند، تجزيهوتحليل و ابزارهاي گزارش دهي ميتواند، در جهت سودآوري و تشخيص نقاط ضعف و قدرت فروشگاه، نقش بسزايي داشته باشد.
اگر بهدنبال نرمافزاري جهت مديريت و ثبت دادههاي مالي و حسابداري فروشگاه خود هستيد؛ فهرستي براساس نيازهاي كسبوكار حرفهاي خود تهيه كنيد و بهدنبال سيستم جامعي باشيد كه حتما شامل حسابداري فروش، مديريت ارتباط با مشتري، مديريت انبارها، مديريت زنجيره تأمين، كنترل موجودي و ارائه گزارشها مختلف باشد. راهحلهاي حسابداري شما بايد آسان باشد، نياز به زمان كمي براي يادگيري داشته باشد و به كسبوكار شما كمك كند تا بتوانيد رضايت مشتريان خود را بهخوبي جلب كنيد. شركت هوشمند نوين با ارائه ماژولهاي تخصصي در قالب نرمافزارهاي جامع حسابداري به شما كمك ميكند تا بتوانيد به رشد كسبوكار خود كمك كنيد و ساير امكانات يك نرمافزار حسابداري فروشگاهي كه در زير ليست شدهاند را با هم مرور ميكنيم:
- آلارم تاريخ انقضا محصولات
- تعيين چند قيمت براي يك كالا
- چاپ اتيكت قيمت براي تمام كالاها
- قيمتگذاري خودكار و دستي
- گزارشها سريع و متنوع
- امكان چاپ باركد بهصورت خودكار
- امكان فروش و اصلاح موجودي بهصورت خودكار
- تعيين سقف سفارش
- نمايش موجودي تعدادي و ريالي و گردش كالا
- لينك با دستگاه كارتخوان و سيستم پوز
- تهيه پرينت فاكتور بهصورت فيش پرينت
- ارائه انواع تخفيف
- فروش سريع كالاهاي بدون باركد
- ثبت تمام عملكرد صندوقداران
حال كه خصوصيات و ويژگيهاي منحصربهفرد يك نرمافزار حسابداري فروشگاهي ايدهآل را كشف كرديد، وقت آن رسيده است كه با مراجعه به وبسايت نرمافزار حسابداري هوشمند نوين اقدام به خريد نرمافزار حسابداري فروشگاهي مخصوص كسبوكار خود بكنيد.
منبع: